Revalidatie in Roden bij fysiotherapie Gerard van Vliet

Bij fysiotherapie Gerard van Vliet kunt u terecht voor (sport)revalidatie. De praktijk is gevestigd binnen het Fitnesscentrum Roden en beschikt over veelzijdige en moderne apparatuur. Hierdoor kunnen wij revalidatie aanbieden voor veelzijdige klachtenbeelden. Enkele voorbeelden zijn:

• Na een operatie
  • Hersenbloeding/ CVA/ beroerte
  • Hartoperatie
  • Sportblessures

De trainingen vinden zowel individueel plaats als in kleine groepen. De fysiotherapeuten houden de uitvoeringen van de oefeningen nauwkeurig in de gaten en geven aanwijzingen wanneer dat nodig is. Daarnaast zorgen de fysiotherapeuten voor een goede opbouw van u trainingsprogramma voor optimale progressie in u revalidatie. Hierdoor is de kans op blessures minimaal en wordt de kwaliteit gewaarborgd.

Intake revalidatie fysiotherapie Gerard van Vliet

Voordat u start met het revalidatieprogramma wordt altijd bij de aanmelding een uitgebreid intakegesprek gehouden. Daarnaast worden eventueel testen afgenomen als dit nodig is. Op deze manier kunnen de fysiotherapeuten een revalidatieplan schrijven wat aansluit bij u doelen en wensen. Met regelmaat vinden er evaluaties plaats tussen patiënt en fysiotherapeut. Hierbij wordt gevraagd naar de mening van de patiënt en zullen de testen herhaald worden.

Revalidatietraining/sportrevalidatie is bedoeld voor:

• Mensen die een operatie hebben ondergaan zoals schouderluxatie, botfracturen, spierscheuring etc.
  • Voor sportrevalidatie zoals: voorste kruisband reconstructie, meniscusoperatie, enkel verzwikking, zweepslag etc.
  • Mensen met specifieke aandoeningen zoals astma, COPD, hart, burn-out, bekkeninstabiliteit, chronische pijn, hernia, fibromyalgie, RSI, reuma, osteoporose, suikerziekte(diabetes),whiplash etc.
  • Overige klachten zoals: rug, knie, nek, schouder of andere gewrichten) die na een revalidatieperiode functioneel willen door trainen.

Wordt fysiotherapie vergoed?

Vergoeding kinderen om de 18 jaar

De eerste 9 behadelingen worden vanuit de basisverzekering vergoed. Wanneer nodig kan dit maximaal verhoogd worden tot 18 behandelingen. Als de aandoening van uw kind op de lijst staat, krijgt u alles vanaf de eerste behandeling vergoed.

Vergoeding fysiotherapie ouder dan 18 jaar

Vergoeding voor fysiotherapie in het basispakket is heel beperkt. Vaak hebben alleen verzekerden met een chronische ziekte vanaf de 20e behandeling recht op een vergoeding. Bent u aanvullend verzekerd, dan wordt fysiotherapie in de meeste gevallen wel vergoed. Wanneer u twijfelt of u verzekerd bent voor fysiotherapie, neem dan contact op met u zorgverzekeraar.